Dressyr

Red dressyr idag. Kan säga att han var rätt så pigg efter att stått i 3dagar. Han har stått i 3 daga för nyår och sen har det bara varit isgata så har inte kunnat rida och jag har haft problem med ryggen så jag har inte ens kunnat gå.

Men när jag värmde upp bara han sprang och när jag red på volten så rusade han ut mot staketet så det var lite hej kom och hjälp mig ett tag.

Men sen blev det bättre fokuserade mycket på tempoväxlingar idag. Gjorde mycket galopparbete eftersom det sliter inte lika mycket som i traven. Så jag brukar mest galoppera när jag rider bara för att trav sliter rätt mycket. Men travar såklart också!

Han blev rätt så fin i slutet men kunde bli finare. Han blev också rätt så trött efter för jag red ganska intesivt i 20min utan skrittpaus så red i totalt 45min. Han var jätte trött sen när jag travade av. Men det var skönt att få rida igenom honom ordentligt!

I morgon ska jag klippa honom. Blir en helkroppsklipnning. Allt ska bort!
Sen ska jag hoppa honom. Ska hoppa mer bana i morgon hade jag tänkt. Hoppas bara underlaget tillåter det...

Kommentarer
» Elin

Vårat underlag borde vara mjukt eftersom att det regnar om dagarna och är typ 8 plus, men det är vattenpölar i hela paddocken men ändå så är det ganska hårt... Men man kan trava, i alla fall ;)

2012-01-02 21:26:24
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback