Åsikter

Något som jag har tänkt på rätt så länge i denna hästvärld är att en del hästfolk klarar inte av kritik från andra.
T.ex på en träning så går det dåligt för ett ekipage och tränaren ger konstruktiv kritik för att hjälpa, det är det tränare är tillför. Jag har sett att en del ryttare bara går ut från träningen har hänt någon gång i skolan, och jag tycker det är otroligt respektlöst! Tycker det är det värsta man kan göra! Tränaren har tagit sin tid att träna oss ryttare och att vi ska bli bättre. En tränare kan stå i minusgrader bara för att träna oss ryttare. Så bara för att det inte går bra eller om man får kritik ska man inte bara rusa ut från en träning.
Då är man ingen bra ryttare heller. För om man ska kunna bli bättre ska man ta till sig konstruktiv kritik!

Tror knappast att Rolf-Göran Bengtsson eller Edward Gal skulle rusa ut mitt i en träning.

Jag skulle inte ens komma på tanken att gå ut mitt i en träning för att det har gått dåligt. Det ska gå dåligt på en träning i bland så man kan lösa problemet så det inte uppkommer på en tävling då man vill att det ska gå så bra som möjligt. Det ska inte bara gå dåligt på en träning men man vill att problemen som man får på tävling ska komma fram på träningarna.

Nä fy på er som sticker mitt från en träning då tränar ändas försöker hjälpa till!


Kommentarer
» Jennifer

Löjligt att inte kunna ta åt sig!

2012-02-23 16:50:30
URL: http://jennifersumar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback