Träningar

När jag tränar så vill jag få fram så mycket problem som möjligt så man förbättra det och gör så det inte kommer fram på tävling. Jag vill inte skapa problem jag hoppas bara att de ska komma fram så man kan fixa det så man förhoppingsvis slipper det på tävling.
Sen tycker jag inte om när en tränare det där var perfekt. Det kan aldrig vara perfekt inte ens Roffe kan vara perfekt dock är han näst in till perfekt men ändå haha.

Visst man hör oftast tränare säga det där var perfekt  till ryttare som inte är så rutinerade och har dåligt självförtroende. Nå låter det helt fel men hoppas ni fattar vad jag menar.

Jag vill få ut så mycket av en träning det bara går. Ett exempel jag hoppar en linje och sen får jag kritik av min tränare. Hoppar om linjen försöker fixa problemet sen får kritik av tränaren och så säger han/hon det gjorde du bra då är jag glad för då har jag fixat problemet men sen vill ja ha något mer att fixa till.
Fast det kanske inte bara tar 1 gång att fixa problemet utan flera träningar.

Men jag vill aldrig hoppa en tränings runda utan att veta vad jag ska träna på. För det är det träningar är till för att bli bättre, hitta problem och FIXA dem.

Jag är aldrig nöjd om jag kommer från en träning utan att veta vad jag ska träna på. Fast det händer inte så ofta men ibland så blir det så.

Sen ska man ALDRIG skylla på hästen. Det är näst intill alltid ryttarens fel. Det är vi som rider och utbildar, det är vi ryttare som ger signaler till hästarna vad de ska göra. Om de blir otydliga så vet inte hästen vad den ska göra. Visst sen kan hästen vara lite "dum" och testa en, men oftast är det alltid ryttarens fel.

Sen kan det gå bra på träningarna men jag vill alltid ha något att träna på. Allt kan aldrig gå perfekt ingen kan bli perfekt. Sen klarar inte alla ryttare att få för mycket kritik. Men jag är så självkritisk och kritiserar allt med min ridning. Men sen kritiserar jag ytters sällan hästen. Det händer nästan aldrig.

Så perfekt kan det aldrig bli. Det som kan komma nära perfekt är Rolf-Göran Bengtsson och Edwar Gal!

Sen måste man få beröm också. En tränare ska säga vad man gjorde för bra och mindre bra. Så kritik skadar aldrig! Synd att det är så många som inte klarar av att ta kritik. Sen klarar jag inte av ryttare som inte gör som tränaren säger. Tycker det är respekt löst att göra så. Eller vissa som knappt lyssnar. Jag försöker göra allt för att få det att gå bra!

Inte för att skryta eller vara kaxig men jag har fått beröm av tränare att jag är så ambiskös och försöker verkligen förbättra min ridning och det är kul att höra för jag kämpar alltid och försöker alltid att göra mitt bästa!


Detta vad mina åsikter och jag står alltid för dem och kommer alltid att göra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback