Palermo

Jag tog hem Palermo i lördags för jag är sjuk och kommer vara det ett tag antagligen men nu har jag funderat att jag inte ska ha Palermo i skolan. Jag har han som extrahäst så det blir rätt mycket jobb.
Sen trivs han bättre här hemma. Han får gå i en liten större hage och han får gå ute hela dagarna.

Han är liten galen ibland när man tar in honom från hagen så om han skulle slita sig skulle det inte vara så bra eftersom vi är i ett industriområde. För det är andra som tar in och ut honom det är sällan jag gör det eftersom det är stalltjänstens jobb.

Sen har han blivit lite ouppfostrad. Han bits och håller på men ihan biter inte mig eftersom det fattar han att han inte kan göra. Men det är inte kul att ha en häst som biter andra och jag vet inte hur jag ska fixa det eftersom han biter aldrig mig.
Jaja nu är han hemma i sin älskade box där han får titta ut. Det är rätt skönt att han är hemma nu.

Men på vardagar kommer mamma rida honom eller skritta ut för det är det ända han får göra just nu. Men sen kommer jag hem på fredag och är hemma tills söndagen så jag kommer åka hem varje helg nu.

Jag kommer kanske ta mef mig Palermo tills skolan på våren sen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback