hoppa av skolan?

Just nu går jag på Sveriges Ridgymnasium i Varberg men jag funderar på att hoppa av.
Jag utvecklas inte där som ryttare som jag trodde jag skulle göra. Skolan är för mesig och konstig.

Som när vi skulle åka till flyinge några i min klass och vi åkte på skoltid men våra föräldrar hade sjukanmält oss och några tog ledigt och det var en mamma som körde ner oss i en minibuss. Men dom skickar mejl till alla föräldrar och skriver att mamman som körde oss hade blivit in lurad i detta och sådant skit snack. Det stämde verkligen inte!
Sen har dom ändå gett oss frånvaro även fast vi var sjukanmälda. Dom ska ändå bara skita i vad vi gör när vi är sjukanmälda. Sen hängt ut oss på facebook och skrivit att vi skulle skolka. Sen förstår jag att dom blir oroliga men dom ska ändå inte förstora upp så som de gjorde.

Så funderar starkt på att hoppa av skolan.
Fast jag vet inte vad jag sa börja annars och sen har jag hamnat i världens bästa klass.
Det är klassen som gör att man vill till skolan!

Men ska försöka stå ut 1an sen får vi se vad jag tycker och tänker man måste ändå ge skolan en chans. Sen är det mycket grunder nu i 1an men hoppas att vi får göra mer avancerade saker sen.

Men det är tiden som får avgöra.

Men när jag tänker efter så har jag ingen aning vad jag ska gå för någon annan skola och skolan är ändå helt okej men konstig.
Men vi får se finns ju alltid något, som att läsa på distans.

Kommentarer
» beatrice wittbom'

är du helt GALEN?

2011-10-22 23:24:01
URL: http://hoppsadel.blogg.se/
» Karolina

Jag gick på Strömsholms ridgymnasium men hoppade av efter ett halvår ungefär. Att hoppa av var det bästa jag har gjort, har aldrig ångrat mig. Jag tänkte länge innan jag hoppade av, men jag tror att om tanken en gång har ploppat upp så ska man nog göra så.. Vill man inte hoppa av så skulle tanken aldrig slå en..



Jag visste inte heller vad jag skulle söka till, men jag tog ett friår och fick tillbaka all energi till plugg och kom fram till att jag ville läsa ekonomi. Så nu gör jag det, och det kan inte bli bättre. Nu har jag en bredare utbildning också. Vill jag jobba med hästar så kan jag göra det, men jag kan göra mycket annat också. Utvecklas inom ridningen kan man göra hemma!



Men du ska självklart göra som du känner för, tänk efter noga! Skulle du ångra dig så kan du säkert söka dit igen. :)

2011-10-22 23:31:40
URL: http://karolinacarlevad.blogg.se/
» Erika

Kan du inte försöka att stå ut ett tag till ?

Att hoppa av är inte alltid bästa lösningen, då behöver man ha en plan vad man ska göra efteråt.



Söka en annan utbildning, jobb m.m. så du inte står där .. arbetslös osv inkomst. :)

Hoppas du förstår mig rätt.



Men låter ju minst sagt virrigt i de du skriver här.

Ni som tycker skolan är kass ta upp de på rektorn eller nått. :)

Och tala om vad ni tycker, för det är ju för er skull skolan finns.



Hoppar folk av är de ju inte skoj för skolan heller.

2011-10-23 10:31:14
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback