Angående hoppa av skolan

Har fått en del kommentarer om hoppa av skolan inlägget. Det är inte så mycket fel med skolan utan det är att jag skulle haft Palermo som skolhäst och utveckla med honom sen blev han skadad och då är jag tvungen att rida skolhäst.

Jag tycker inte det är så roligt att bara rida skolhäst för jag måste ha tävlingsmål för att ens vilja rida. Så att bara rida runt på en häst som inte ens är min och som jag inte ens får tävla så suger det.

Jag valde Sveriges ridgymnasium för att jag skulle utvecklas med MIN häst. VI skulle utvecklas tillsammans och jag skulle utbilda honom eftersom han bara är 4år. Så det är jätte tråkigt att inte kunna tävla. För det är det jag älskar att göra.

Men sen valde jag inte bara SRG för att utvecklas med Palermo utan att jag vill jobba med hästar och sen gå utbildningar som unghästutbildning och beridare. Jag hade inställningen att jag skulle ha Palermo som skolhäst men sen sket det sig eftersom han blev skadad. Jag tänkte faktiskt tacka nej att gå på SRG men jag gjorde det ändå för jag vet inte vart jag skulle gå annars.

Men jag är nöjd med mitt val det suger bara att rida skolhäst för min del.
Jag rider en jätte rolig häst på skolan men som sagt jag saknar att tävla och utvecklas med min häst.
Det är rätt jobbigt att se alla andra rida sina hästar tävla och träna, se dem utvecklas tillsammans man blir lite deppig. För jag vill också utvecklas med min häst och tävla.

Men förhoppningsvis får jag ha Palermo som skolhäst i 2an!
Så jag tänker inte byta men ibland får man sina svackor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback