Palermo

Palermo är född 2007. Köpte honom sommaren 2010. Vi tävlade 1 m i år och kvalade till 4 års championatet. Fast nu har han fått en senskada och ska stå i box och sjukhage i 8 månader.

Tyvärr tror veterinären att han inte kommer kunna gå som hopphäst sen utan bara som dressyrhäst. Vilket är tråkigt för jag satsar på hoppningen. Men jag tänker inte ge upp hoppet om honom. Om 2-3år så kommer vi säkert vara ute på hoppbanan igen hoppas vi.

Palermo är ett halvblod och är importerad från Lettland.



Kommentarer
» Sofia Hedman

Hej igen. Fy vad tråkigt med en senskada, det är aldrig ett roligt besked. Men hoppas det är OK att jag frågar, men vad är det för senskada han har fått? Stor blödning? Vilken sena?, djupa, ytliga böjsenan?. Skulle vara intressant att höra då jag själv har en häst som i Juni 2010 drog på sig en senskada på djupaböjsenans förstärkningsband men som veterinären än inte gett upp hoppet om att han ska kunna gå som tävlingshäst. Svara om du känner och orkar, skulle vara intressant.

MVH SOFIA

2011-07-21 19:04:59
URL: http://heediis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback