Min utrustning

Tänkte skriva om min utrustning jag har till vardagen när jag är i stallet och rider:

Min hjälm:

Charles Owen färgen marin.
Gillar den verkligen, den har formats efter mitt huvud så den är super skön nu. Dock blir det varmt på sommaren att ha den med då brukar jag bara ha min gamla hööks hjälm som är lite för liten. Men jag gillar verkligen denna hjälmen!
Den är snygg att ha i både hoppning och dressyr!



Mina stövlar:

Tretorn comfort
Jag tycker att dom är fula men de är jätte bra att ha och gå i stallet. Om man rider några häst per dag vill man kanske inte gå runt med sina läderstövlar när man ska fixa hästarna osv. Det är bara att ta en blötsvamp och torka av dem. Men de här är jätte bra att ha till vardagen!

Nu har jag även mina nya Pioneer

De ända stövlarna som passar mig! Tänkte först köpa mountain horse supreme high rider men jag kunde inte ha Narrow eller regular. Narrow var för smala fick inte på mog dom över vaden, och regular var för stora. Det är inte snyggt när ens stövlar sitter för löst och MH stövlarna har ju mer tunt följsamt läder/skinn så dom skulle se jätte fula ut på mig. Men när dom sitter rätt och bra runt benen är de jätte snygga. Men det fick bli ett par Piooner som passade perfek!
Fast dessa använder jag bara till träning och tävling.
Har även ett par slitna väl använda från hööks också :)

Dom var jätte sköna att gå med så jag gick med dom till stallet 6km fram och tillbaka haha!

Så detta är min "bas" urustning. Kan lägga upp utrustnig som jag har till Palermo. Dock används det inte längre för han är skadad. Men kommer använda det sen till Damiana.


Kommentarer
» Emelie karlsson

Skit vad grymt :D

Hon är jättesnäll ;D

2011-07-23 15:46:56
URL: http://ourdestiny.myshowroom.se
» Tess

Pioneer är sjukt fina och snygga!

Diggar också hjälmen stort!

Kolla gärna in bloggen!

2011-07-24 16:52:03
URL: http://swedenjumpers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback