Det du inte visste...

...om mig

Jag har köpt mina egna hästar själv förutom 2, min första ponny och Palermo.

Men nu undrar nu säkert hur jag fick råd att köpa mina egna hästar?

Jo jag har opererat mig 5 gånger i höften så jag fick fula ärr så jag fick pengar av försäkringsbolaget.
Så jag köpte min första storhäst själv. Jag bytte in min ponny och betalade 50000kr själv.

Elton min första häst ee: Robin Z

Sen fick jag lite mer pengar från mitt ben från andra operations ärr och köpte en del av GiTheo som jag och mamma delade på. Sen köpte mamma upp min del så då fick jag pengar tillbaka och köpt massa saker i Falsterbo Horse show i stället ;)

Sen köpte mina föräldrar Palermo. Sen när vi var tvungna att avliva honom för att han hade en svår senskada som aldrig läkte och han hade väldigt ont av det, så fick jag försäkringspengar och köpte Holger. Mina föräldrar betalade "bara" 5000kr för honom resten betalade jag.

Jag köper alla mina hästsaker själv. Förutom täcken, broddar och jackor när jag verkligen behöver en jacka.
Annars köper jag allt själv. Som jag nämnde tidigare när jag sålde min andel av Githeo så shoppade jag massa saker i Falsterbo till mig själv. När jag sålde min dressyr sadel så köpte jag min Charles Owen hjälm.

Köper nästan alla mina saker på mässor bara för då är dom oftast billigare. Jag får julklappspengar och födelsedag pengar som jag lägger undan till Göteborg horse show. Har turen att fylla år innan GHS så då har man alltid lite extra pengar att shoppa upp!

Kommentarer
» Lina

super härlig blogg! :D

Hoppas du har det bra såhär före jul afton! :F



hälsningar Lina

2011-12-22 21:30:06
URL: http://ryttarre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback