Dagens Ridpass

Åkte till ett ridhus idag och red lite där. Red i 30min för han orkar inte så mycket än.
Men i början så tränade jag på att han skulle vara rak riktad och inte gå bakom handen så fort han gick bakom handen smackade jag bara på honom så han kom fram till bettet igen. Men han var jätte duktigt.
Vi måste öva på galoppfattningarna han springer bara in i galoppen så det måste vi öva på!

Sen red jag över 3 cavalettibommar gick jätte bra sen satte vi upp en räcke på 40cm och han fattade inte riktigt vad han skulle göra haha! Blev konstiga skutt men han var duktig han stannade aldrig. Sen är han lite jobbig för han är lite vinglig men det kommer bli bättre med tiden. Sen blir han lite framtung i galoppen i svängarna men det är nog bara för att han ska kunna hålla balansen men sen gick han jätte fint i galoppen fick den rund och fin! Fast det är mycket kvar att jobba på!

Han blev jätte trött efter ridpasset men han skötte sig galant!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback