Senskada

Så här ser Palermos igångsättning/behandling ut:
Läste detta härifrån


Palermo har mild senskada antagligen, men på torsdag har det gått 2 månader och då ska jag skritta uppsuttet på honom i 30 min. När jag har skrittat i 30 min i en månad ska jag öka det till 40min veterinären har sagt det, så det stämmer inte 100% med det som står i tabellerna för Palermo.
Sen 1 månad efter det ska vi på återbesök igen.
Förhoppningsvis är det bra så jag kan skritta i 60min och sedan lägga till trav osv. Får se vad veterinären säger. Kommer antagligen inte vara exakt så som i tabellerna men på ett ungefär iaf.

Men jag ska ta med Palermo ner till skolan efter jullovet om det finns plats. Ska ha honom som extra häst så jag ska ha skolhäst men jag ska ha Palermo på skolan men inte ha honom till lektionerna.

Men vi får hålla tummarna att jag kan tävla om ett år och ha med honom som skolhäst nere i Varberg när jag börjar skolan.


Men jag kommer kanske om det stämmer på ett ungefär med tabellerna så får jag börja hoppa lite smått i April/Maj för då har det gått 9/10 månader. Så jag hoppas verkligen att han blir 100% frisk så jag kan ha kvar honom!
Jag kommer inte kunna ha honom som fälttävlans häst för det är ganska hårt arbete och många fälttävlans hästar får senskador så det får bli hoppning och dressyr för oss. Jag har pratat lite med några som har haft senskador på sina hästar och har kommit tillbaka. Som min hopptränare som tävlar fälttävlan på OS nivå hade en häst som fick en senskada som var allvarligare än Palermos och kom tillbaka och kunde tävla på 140cm nivå i hoppning och svår klass i fälttävlan. Så jag ska inte tappa hoppet om Palermo än!

Håller verkligen tummarna att han blir 100% frisk och vi kan börja tävla och komma igång igen iaf på lite lägre höjder!


Men får ta från månad till månad och se hur det går med honom.


Bild från förra året när jag red honom för andra gången hemma.

Bild från Palermos 1m debut i Borås som var i April-Maj

Brämhultshoppet


Från våran senaste tävling 1m Foto: Lovisa


Kommentarer
» Johanna

Hoppas han blir frisk snart då! :)

2011-08-29 15:21:18
URL: http://jumpingstars.blogg.se/
» Sharon

Hej!



Kan du fortsätta uppdatera bloggen tack? Jätteintressant att följa er resa under rehabiliteringens gång.

Är Palermo ohalt i skritt när du ska börja sitta på honom? (En sak som jag alltid undrat över vid senskadefall.)



All lycka till med din fina häst!

2011-09-10 06:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback