Förlåt

Förlåt för den dåliga uppdateringen men har inte haft tid...

Kan ju berätta lite vad jag har gjort den här veckan. Ny skola och 1000 massa saker man ska lära sig.

Måndag: Började kl 14:00. Var uppropning och tårta och några som jobbade där presenterade sig.

Tisdag:
Började med att skriva ett diagnostisk prov. Haha man skulle akriva hästens delar sadlens delar och tränset delar. Haha kände mig skit dålig då jag inte kunde så mycket om sadlen och vissa saker på hästen...
Sen hade vi typ stalltjänst eller något. Vi mockade hagar. Sen 2 och en halv timmes lunch och då fick man chansen att prata med en del nya klasskamrater. Tittade på några som red. Sen fick jag prova skolhästar. Red 2 stycken. Men trivdes inte riktigt med någon av dem. De var jätte tjocka, hårda i munnen och okänsliga. Det hade kommit hem från ett långt sommarbete och var urform helt enkelt. Sen red vi 11 stycken i ett ridhus. Blev lite trångt så man kunde inte ge hästarna en chans att visa vad dem går för. Sen red jag som en kratta. Skäms verkligen över min ridning.
Ridläraren sa att jag sitter för långt bak i sadlen och hamnar i stolsits och det håller jag med om så det ska jag träna på!
Sen efter vi hade ridit fick vi fixa i ordning lite.

Sen på kvällen var jag och några klasskompisar ute och käkade pizza och sen åkte några och kolla på bio medans resten tittade på film hemma hos några andra som har flyttat hit.
Min cykel fick punka när jag skulle cykla hem på typ natten så det var lite jobbigt!

Fast jag har cyklat på den idag men ingen luft i back däcket. Cyklat över 1 mil men ett punkat däck haha!


Onsdag: Idag fixade vi i stallet. Sen kom det någon från Kraft och gav oss massa information om foder. Det var verkligen super bra! Fick lära mig massa nytt.
Sen har vi gått tipspromenad och gick igenom massa saker.

Ikväll har vi käkat på McDonalds sen varit i 2 ridsportbutiker i Varberg. I ena hade dom billiga märkes saker och i den andra hade dom Tattini saker. Fick en Tattini keps av en som jobbade på Vellinge ridsportbutik. Super snällt kommer bli stammis där ;) eller kommer bli stammis på både ridsportbutikerna!
Sen handlade cola, glass choklad och massa annat onyttigt på Hajens. Sen massa annat.

I morgon ska vi rida ut på skolhästarna och gå igenom 100000000000 andra saker. Man blir helt hjärn död efter all information man får helt sjukt!
Sen ska vi till Ullared eller några från klassen iaf :)

Funderade på att ta med Palermo ner till skolan nu. Men väntar nog till efter jullovet då han är mer igång förhoppningsvis och lugnare. Kommer ha honom som extra häst så jag kommer rida skolhäst men ha Palermo här nere så länge. För det blir jobbigt för mamma att ta hand om 2 hästar helt själv.

Men jag har det bra här nere. Fick hemlängtan dom första dagarna och på morgonen men sen när man har lärt känna några stycken så blir det bättre :)

NI FÅR KOMMENTERA MER!!!
Ställ frågor om ni undrar något eller vad som helst!

Kommentarer
» Lina

Hej fin blogg! :D Ska vi följa varandras bloggar? :D

2011-08-25 08:07:17
URL: http://ryttarre.blogg.se/
» Sandra

Kul att du verkar trivas. Jag vet hur det är att vara ny på en skola sådär när man bor borta. Men man vänjer sig ganska snabbt, efter ett tag blir det riktigt riktigt roligt! :)

2011-08-25 14:21:15
URL: http://minridtravare.blogg.se/
» Emblem

Var med i min utlottning om att bli månadens ekipage!

http://emblems.blogg.se/hast/2011/august/manadens-ekipage-september.html



Fynda gärna något i min bloppis också, saker till både dig och din häst:

http://emblems.blogg.se/bloppis

2011-08-25 23:45:20
URL: http://emblems.blogg.se/hast
» Johanna

Din blogg är jättefin! :) Har bara en fråga, bor du tillsammans med Emelie Lindskog? ;) Haha isf tycker jag synd om dig! :P



Nää skojja bara, men hon bodde ihop med någon annan Emelie och så visste jag att ni gick i samma klass! :)

2011-08-26 20:13:43
URL: http://jumpingstars.blogg.se/
» Johanna

sv. Haha okeeej! :)

2011-08-27 16:43:40
URL: http://jumpingstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback